Om att vara äkta i sociala medier

07.11.2015 kl. 17:56
Untitled

 

Den här veckan har jag följt med allt snack kring australiska instagrammaren Essena O´Neill, som lämnade Instagram och berättade sanningen bakom en del av bilderna.

Det som kanske inte tagits upp så mycket, som kanske var det mest falska med hennes tidigare liv, var ju smygreklamen. Att hon fick stora pengar för att posera i bikinin och sedan låtsas det var spontana bilder.

Annars tycker jag hela diskussionen om hur äkta en ska vara i sociala medier är lite tjatig. Är folk så äkta och öppna med sina problem irl? Just det nä. 

Men smygreklam, det är inte okej.

Det som jag däremot tycker är mer än okej är att ha sponsorer och vara öppen med det.

 

Untitled

 

Bild från förmiddagens cykeltur. Jag ljusade upp den här bilden för Instagram men egentligen är den bättre så här obehandlad. 

Instagram är för mig mest en leksak där jag testar mig fram när det gäller bilder och ibland blir det jättefint och känns inspirerande och ibland är det lite ditåt men kul ändå.

Kategorier

Senaste kommentarer